waterflesjes Bogemans

10 manieren om te scoren met waterflesjes

Een promotieartikel vinden waar iedereen blij mee is? Dat wordt met de dag moeilijker. Hoe tover je nog een glimlach op het gezicht van de persoon die alles al heeft? Het antwoord is verfrissend simpel: met water. Een gezonde dorstlesser komt altijd van pas, zeker na een warme dag of op een drukke beurs. In dit blogartikel vertellen we je alles over het meest onderschatte marketingkanaal: de waterfles.

Waarom zijn waterflesjes ideaal promotiemateriaal?

Water is het gedroomde product om als kleinigheidje uit te delen aan zakenrelaties. Iedereen is er blij mee en het is een betaalbaar product dat niet uit de mode gaat én lang bewaard kan worden. Bovendien is een waterflesje makkelijk te personaliseren. Dat maakt het tot het perfecte promotiemateriaal.

Waterflesjes zijn eindeloos te personaliseren. Bij Hatchicook kozen ze voor een leuke tekst op het etiket.

10 ideetjes om waterflesjes te personaliseren

Het etiket van een waterfles kan in full colour bedrukt worden, dus eigenlijk zijn de mogelijkheden eindeloos:

  • Plaats je bedrijfslogo op het etiket.
  • Zet een promotie in de kijker.
  • Kondig een nieuw product aan op het etiket.
  • Herinner aan een naderend evenement.
  • Voorzie het etiket van een inspirerende quote.
  • Verander het dopje naar je bedrijfskleuren.
  • Hang een visitekaartje als hanglabel aan de fles.
  • Voeg een waardebon toe als hanglabel.
  • Ben je een sportief merk? Ga dan voor een sportdop.

Graag duurzaam? Kies een ecologische verpakking.

Een hanglabel met pepermuntjes, een ecologische verpakking of een sportieve dop? Met waterflesjes is er veel meer mogelijk dan je denkt!

Wanneer geef je een waterflesje?

Waterflesjes zijn een gegarandeerde hit op een beurs, opendeurdag of een congres, waar drukte en warmte onvermijdelijk doen snakken naar verfrissing. Maar je hoeft niet op een evenement te staan om te scoren met water. Attenties zijn vaak nog leuker wanneer iemand het niet verwacht. Baat je een garage of een carwash uit? Stop dan een waterflesje in de drankhouder bij het afleveren van de wagen. Heb je een schoonheidssalon? Geef je klant dan een flesje water als extra hydratatie tijdens of na de behandeling. Ook je klanten en leveranciers zijn positief verrast als je hen na een meeting water meegeeft voor de terugrit naar huis. Het is een klein teken van zorg en appreciatie dat niet onopgemerkt blijft!

Geef klanten en leveranciers een flesje water mee voor onderweg: succes gegarandeerd.

Bonustip: ook geschikt voor high-end branding

Wie nog een stapje verder wil gaan, kan de branding ook doortrekken in het bedrijfsinterieur. Laat bijvoorbeeld een mooie glazen karaf graveren met je logo en zet hierbij de passende waterglazen. Dat staat heel mooi in een showroom of vergaderruimte. Hierbij kies je dan niet voor een promotionele bedrukking, maar eerder voor het graveren van enkel het logo en de website, zodat het product lang relevant blijft. Je kunt ook glazen waterflessen bestellen met een eigen etiket.

Laat je glazen, karaffen of flessen bedrukken of graveren voor een stijlvolle toets in je showroom. Vraag ons naar de collecties die geschikt zijn voor bedrukking/graveren.

Maak niet deze fout bij het kopen van waterflesjes

Eén tip die we nog willen meegeven als je aan de slag gaat met bedrukte waterflesjes is dit: bestel niet bij een buitenlandse leverancier. Koop liever Belgisch om gedoe met accijnzen te vermijden. Accijnzen zijn indirecte belastingen op het gebruik van bepaalde producten vervaardigd in België, of afkomstig uit een lidstaat van de Europese Unie of ingevoerd uit een niet-EU land. Wanneer je waterflesjes koopt in een ander land, komen er allerlei verplichtingen op je af. Het niet vervullen van die verplichtingen kan leiden tot boetes. Wij hebben een Belgisch accijnsnummer, en zorgen automatisch voor de correcte verwerking van jouw bestelling, rekening houdend met de huidige wetgeving rond accijnzen. Zo hoef jij verder niets te doen en ben je zeker dat er geen onverwachte kosten of boetes boven je hoofd hangen.

Conclusie

Waterflesjes zijn een gevestigde waarde in de wereld van de promotieartikelen, en dat is niet zonder reden. Je doet er iedereen plezier mee en het product weerstaat elke trend. Het is ook een buitengewoon veelzijdig artikel. Met een beetje creativiteit koppel je er de meest verrassende marketingacties aan. En zolang je de flesjes koopt bij een Belgische leverancier zoals wij, hoef je je geen zorgen te maken over onaangename verrassingen in verband met accijnzen.

Ben je helemaal geïnspireerd? Of wil je graag wat meer voorbeelden bekijken? Neem contact met ons op om je idee te bespreken. Wij bezorgen je graag ons advies en een offerte op maat.