Teamfoto-C-Bright

Waarom een opendeurdag organiseren belangrijk is

Een opendeurdag organiseren doe je niet een-twee-drie. Je moet heel wat tijd investeren en inspanningen leveren als je de deuren van je bedrijf wilt openzetten. En dat betekent in de praktijk meestal nóg langere werkdagen dan anders.

Toch loont het de moeite om een opendeurdag te organiseren. Want dat is de ideale gelegenheid om potentiële klanten te overtuigen, én je relatie met je huidige klanten te versterken. We geven je graag vier goede redenen waarom een opendeurdag organiseren een boost kan geven aan je bedrijf.

  1. Je gunt mensen een blik in je interne keuken

Tijdens je opendeurdag kun je je bezoekers je expertise tonen en hen laten zien wat je werkwijze, waarden en bedrijfsfilosofie zijn. Zo creëer je verbondenheid. Bovendien laat een opendeurdag je toe om je USP’s in de verf te zetten.

Tip! Reserveer voldoende tijd voor bezoekers met specifieke vragen. Dat kun je bijvoorbeeld doen door hen vooraf te laten inschrijven en hen een uur te laten doorgeven waarop ze met jou willen spreken.

  1. Je laat bezoekers zelf de kwaliteit van je bedrijf ervaren

Iemand kan je heel gedetailleerd en in geuren en kleuren vertellen hoe lekker hij een bepaald gerecht vond. Maar dat verhaal kan de kracht van een simpele hap van het gerecht niet evenaren. Iets zelf ervaren is altijd de beste reclame. Een kans die je opendeurdag je geeft. Want dan kun jij je bezoekers laten ‘proeven’ van de kwaliteit van je producten of diensten.

Tip! Met een goodiebag verleng je de customer experience en zorg je ervoor dat mensen ook na hun bezoek aan je denken.

  1. Je toont de mensen achter het bedrijf

Onbekend is onbemind. Een opendeurdag geeft je potentiële én huidige klanten de mogelijkheid om de mensen achter je bedrijf (beter) te leren kennen. Zo bouw je een persoonlijke relatie en een vertrouwensband op.

Tip! Behandel elke bezoeker van je opendeurdag als een vip. Als mensen een leuke tijd hebben gehad, je kwaliteit hebben ervaren en de mensen achter je bedrijf hebben ontmoet, is de kans niet alleen groot dat ze klant zullen worden of blijven, maar ook reclame voor je zullen maken in hun netwerk.

  1. Je speelt een thuismatch

Als je een opendeurdag organiseert, speel je een thuismatch. Concreet? Je bezoekers zijn per definitie geïnteresseerd in je producten of diensten, anders zouden ze niet gekomen zijn. Je kunt hen dus relatief gemakkelijk overtuigen om klant te worden. Bovendien brengen bezoekers vaak zakenrelaties, kennissen of vrienden mee. Zo krijg je potentiële klanten dus aan huis geleverd.

Tip! Heb aandacht voor elke bezoeker en vermijd om je in je gesprekken alleen te richten tot de mensen (klanten) die je al kent.

Wil je meer weten over het effect of de voordelen van een opendeurdag? Of ben je op zoek naar een partner voor leuke gadgets voor je goodiebag? Neem dan gerust contact met ons op!