C-Bright tijdens de lockdown

C-Bright in tijden van lockdown: ons verhaal

De lockdown is al een tijdje opgeheven, maar zindert nog na. We zijn wakker geworden in een nieuwe wereld, want ook al mogen we stilaan op persoonlijk en professioneel vlak ons oude leventje weer hernemen, niets is zoals voorheen. Ik, Tiny, deel graag hoe ik die periode als ondernemer en mama ervaren heb.

Verrast door de snelheid

De lockdown was voor mij een heel woelige en onwezenlijke periode. Ik kan niet zeggen dat ik verrast was door wat er allemaal gebeurde, want Johan en ik voelden al tijdens Batibouw – dat de eerste week van maart georganiseerd werd – dat er iets op til was. Maar de impact van het coronavirus en de snelheid waarmee het ons leven tot stilstand gebracht heeft, was toch een verrassing.

Thuis met dochtertje

In de laatste weken voor de lockdown zagen we veel geplande projecten wegvallen en werden bestellingen geannuleerd. Dat zorgde toch voor een onbehaaglijk gevoel. Tijdens de eerste week van de lockdown konden we nog verder met de lopende projecten, maar daarna viel alles stil. In plaats van elke dag van ’s morgens tot ’s avonds te werken, zat ik opeens hele dagen thuis met ons dochtertje Elena.

Grote vraag, klein aanbod

Gelukkig was er Johan. Die activeerde meteen zijn overlevingsinstinct en ging in oplossingsmodus. Het resultaat? We beslisten om groot in te zetten op beschermingsmiddelen, zoals mondmaskers, handgels en handschoenen. Dat was niet evident en ging gepaard met helse zoektochten en uren telefoneren. Want de vraag was groot en het aanbod was klein.

Ons steentje bijdragen

Ook al was het voor ons een moeilijke tijd, we zijn altijd trouw gebleven aan ons doel om in een zo kort mogelijke tijd zo veel mogelijk mensen te helpen met onze kwaliteitsvolle producten. Want zo konden we ons steentje bijdragen tot de essentiële veilige leef- en werkomstandigheden.

Prijsschommelingen door schaarste

Het deed dan ook bijzonder veel pijn toen we enkele erg negatieve reacties kregen. Door de schaarste aan zowat alle coronagerelateerde producten schommelde de aankoopprijs van onze producten bij onze leveranciers zo erg, dat we dagprijzen moesten hanteren. Dat betekende dat een product de volgende dag heel wat duurder kon zijn dan de dag ervoor.

Die meerprijs was natuurlijk niet voor ons. Het was gewoon het gevolg van de hogere prijs die wij aan onze leveranciers moesten betalen. Een principe dat sommige mensen helaas niet begrepen … De warrige en tegenstrijdige communicatie van de overheid over beschermingsmiddelen zoals mondmaskers hielp ook niet.

Toch een goed gevoel

Het is een bewogen periode geweest. Maar het was achteraf gezien ook wel eens leuk om professioneel uit je comfortzone te moeten treden. Dat het uiteindelijk allemaal gelukt is, draagt waarschijnlijk bij tot dat gevoel. Weten dat we met onze producten veel mensen hebben kunnen helpen, geeft me een goed gevoel!

Heldere groeten

Tiny

Kunnen wij je in deze postlockdowntijden helpen om met mondmaskers, handgels of andere beschermingsmiddelen de veiligheid van je klanten of medewerkers te verhogen? Neem dan gerust contact met ons op.