10 tips om je visibiliteit te verhogen

Eindelijk! Na die lange lockdownmaanden hebben de meeste bedrijven hun ‘normale’ activiteiten weer kunnen hervatten. Ook bij C-Bright evolueren we stilaan weer richting business as usual, al zal het zeker nog een hele tijd duren voor het weer is zoals het was. Als het al ooit weer hetzelfde wordt …

Als we hier uit de afgelopen periode één ding geleerd hebben, dan is het wel hoe creatief, veerkrachtig en solidair ondernemers zijn. We hebben bedrijven heel snel zien schakelen om hun dienstverlening en aanbod aan de nieuwe situatie aan te passen.

Warme initiatieven

We hebben ook veel hartverwarmende initiatieven gezien. En dat doet deugd, want elkaar belangeloos helpen in moeilijke tijden is zo hard nodig en waardevol. Ook wij hebben in alle luwte veiligheidsmateriaal geschonken aan organisaties die het heel goed konden gebruiken.

Visibiliteit is erg belangrijk

Een van de grootste uitdagingen voor bedrijven is om hun business nu weer op volle toeren te laten draaien. Een goede visibiliteit is daarbij erg belangrijk. Daarom geven we jou graag 10 tips om op een eenvoudige manier je naamsbekendheid te vergroten en top of mind te blijven bij (potentiële) klanten.

1. Heb aandacht voor je huisstijl

Uniformiteit creëert herkenbaarheid. Daarom is het belangrijk om je huisstijl te integreren in alles wat je doet! Gebruik altijd dezelfde kleuren, hetzelfde lettertype, hetzelfde type beelden. Een gouden regel die geldt voor je volledige communicatie en alle tips die hier nog volgen.

2. Benut je balpennen

Een balpen met je bedrijfsnaam en/of logo is altijd een sterke marketingtool. Want balpennen worden vaak gebruikt en liggen voortdurend in het zicht. En in deze coronatijden is balpennen uitwisselen not done. Je klanten nemen ze dus na hun afspraak met jou het best mee. En zo komt je bedrijf in de kijker!

3. Wees creatief met fluohesjes

Dragen je medewerkers fluohesjes tijdens de uitoefening van hun job? Zet daar dan naast je bedrijfsnaam en logo ook een informatieve of leuke boodschap op, zoals ‘Houd afstand’ of ‘Blij je weer te zien (maar niet te dichtbij)’. Dat valt op en zo koppel je het nuttige aan het aangename.

4. Kies voor gepersonaliseerde mondmaskers

Laat je mondmaskers personaliseren op maat van je bedrijf. Zet er je bedrijfsnaam of logo op. Elke keer dat iemand jou of je medewerkers aanspreekt, springt je bedrijf in het oog.

5. Denk aan gepersonaliseerde waterflesjes

De zomer komt eraan en dat betekent dat er regelmatig dorst gelest moet worden. Investeer daarom in kleine drinkflesjes met je bedrijfsnaam en logo om aan je klanten te geven. Herbruikbare waterflessen in je huisstijl zijn dan weer een aanrader voor je medewerkers.

6. Ga voor signalisatie op maat

Gebruik je signalisatie om de regels van social distancing in je bedrijf te laten respecteren? Kies dan voor gepersonaliseerde signalisatie met een unieke boodschap, je bedrijfsnaam of logo. Zo komt de boodschap extra goed over én vergroot de merkbeleving.

7. Kleef adresstickers op je producten

Een heel doeltreffende en eenvoudige manier om top of mind te blijven? Een adressticker op je producten. Zo weet een klant meteen waar hij moet zijn om meer te bestellen als een product op is.

8. Gebruik gepersonaliseerde tape

Verstuur je producten in dozen naar klanten? Kleef die dan dicht met gepersonaliseerde tape. De kans dat klanten meteen alle producten uit de doos halen of gebruiken is klein. Het gevolg? Die doos blijft in het zicht staan. Net als je bedrijfsnaam en logo als die op de tape staan.

9. Bedruk je bedrijfskleding

Je bedrijfskleding is perfect om efficiënt je visibiliteit te verhogen. Laat de jassen, truien, T-shirts, broeken, overalls … van je medewerkers bedrukken met je bedrijfsnaam en logo. Zo zijn ze wandelende reclame voor jouw bedrijf.

10. Bedank je klanten en medewerkers

Het zijn voor iedereen zware tijden geweest. Een leuk gadget, tof cadeau of een dankjewel-kaartje draagt misschien niet rechtstreeks bij tot meer visibiliteit, het versterkt wel je imago als een warme en betrokken onderneming.

Tot slot wil ik heel graag onze eigen klanten, leveranciers en collega-ondernemers bedanken. We voelden dat jullie bezorgd waren om ons en wij waren bezorgd om jullie. Het zijn uitdagende tijden, maar samen komen we erdoor!

Heldere groeten

Tiny en Johan

 

Als specialist in signalisatie, belettering, bedrijfskleding, veiligheidskleding, persoonlijke beschermingsmiddelen, gadgets en geschenken helpen we je graag om je visibiliteit te verhogen. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *